آیین نامه جدید آموزشی کاردانی،کارشناسی دانشگاه ها / حذف نمرات مردودی از معدل کل

آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
  • نویسنده :
  • دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت: 6:23
  • بازدید: 261
  • به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : بعدازظهر مورخ 23 اسفند ماه 1394 ابلاغیه آیین نامه جدید کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) دانشگاه ها به امضاء دکتر شریعتی ، معاون محترم آموزشی وزارت علوم رسید.

    امروز نیز مورخ 24 اسفندماه 1393 این آیین نامه توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تمام دانشگاه ها ابلاغ شده است.

    بر اساس این آیین نامه ، تعداد واحد های درسی دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 68 الی 72 و کارشناسی پیوسته 130 تا 140 واحد است و ملاک نمره دهی نیز از صفر تا بیست می باشد.

    مهمترین و حساسترین تبصره در آیین نامه جدید ، حذف نمرات ردی دانشجویان از معدل کل می باشد که اعلام شده است حداقل نمره قبولی در هر درس نمره 10 می باشد و اگر دانشجویی در هر نیمسال در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند ، چنانچه در نیمسال های بعدی ، درس یا دروس مذکور را با نمره قبولی بگذراند ، نمره یا تمامی نمرات مردودی قبلی در ریز نمرات تحصیلی دانشجو ، فقط ثبت و باقی می ماند اما این نمره های مردودی در محاسبه میانگین کل دوره (معدل کل) بی اثر و صرفا آخرین نمره قبولی در آن درس ملاک محاسبه میانگین کل دوره خواهد بود.

    آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در 33 ماده و 34 تبصره در جلسه 859 در مورخ 16 اسفند ماه 1393 به تصویب شورای عالی برنامه ریزی رسید. و این آیین نامه برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی 94-1393 و پس از آن و نیز تمام دانشجویانی که در زمان ابلاغ این آیین نامه ، شاغل به تحصیل هستند لازم الاجرا است و تمام آیین نامه ها و بخشنامه های مغایر با آن لغو و بلا اثر می باشد.

     

    نکته مهم : اگر چه این آیین نامه از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری به کلیه دانشگاه ها ابلاغ شده است اما در دانشگاه پیام نور برای اجرایی شدن آن نیازمند تصویب در شورای آموزشی دانشگاه می باشد و باید منتظر تصویب آن از سوی شواری آموزشی دانشگاه باشید.

     

    در برخی از وبلاگها که از هیچ موضوعی اطلاع ندارن و بدون اطلاع ادعا کرده بودند که آیین نامه 6 ماه تا 1 سال زمان می برد تا ابلاغ شود و همچنین ادعا شده بود که برای ورودی های قدیم 87 . 88 . 90 اعمال نمی شود ، بهتر است آیین نامه را دریافت و ویرایش کنند و به سرعت در وبلاگ خود منتشر کنند تا متوجه بی اطلاعی خود شوند و به دانشجویان عزیز اطلاعات غلط ندهند!!

    دسته بندی :
    مطالب مرتبط
    بخش نظرات این مطلب

    کد امنیتی رفرش