تغییر در نحوه اعتراض به سوالات امتحانات پایان ترم پیام نور / اعتراض فقط با تایید استاد

آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
  • نویسنده :
  • سه شنبه 08 اردیبهشت 1394 ساعت: 20:57
  • بازدید: 340
  • بر اساس بخشنامه جدید سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور ، از نیمسال دوم 94-93 اعتراض دانشجویان به سوالات امتحانات پایان ترم توسط مراکز و واحدها و با تایید اساتید باید در سیستم گلستان پیام نور ثبت شود.

    در گفتگوی اختصاصی پیام نورنا با یکی از مسئولین مرکز آزمون سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور عنوان شد : حدود 2 هفته پیش در جلسه معاونت آموزشی دانشگاه پیام نور با مسئولین سیستم جامع گلستان پیام نور ، تصمیمی جدید برای ثبت اعتراض دانشجویان به سوالات پایان ترم گرفته شده است که این تصمیم جدید 3 علت اصلی دارد:

    1- محدود بودن توضیحات اعتراض : به این معنی که دانشجو به صورت کامل نمی توانست منظور خود را از اعتراض ثبت شده بیان کند و مرکز آزمون نیز از اعتراضات ثبت شده اطلاع کافی نداشت. با این تصمیم جدید اعتراضات به شیوه بهتری و با درج توضیحات کاملتری در سیستم ثبت خواهد شد.

    2- حجم اعتراضات بسیار بالا : حجم اعتراضات به قدری زیاد هست که امکان بررسی تمام اعتراضات نیست و دلیل این موضوع همکاری نکردن دانشجویان می باشد که در اکثر موارد اعتراضات رو بدون دلیل ثبت می کنند و این باعث می شود که زمان بسیار زیادی برای بررسی اعتراضات انجام شود!

    3- عدم پاسخگویی سیستم گلستان : و آخرین دلیل اصلی این هست که سیستم گلستان قادر به ثبت تمام اعتراضات نیست. حجم اعتراضات بسیار زیاد هست و سیستم در گاهی مواقع قادر به ثبت اعتراض توسط دانشجویان نیست.

     

    نظر به حجم بالای اعتراضات دانشجویان در پایان هر نیمسال جهت بررسی در بانک سوال سازمان مرکزی و با عنایت به اینکه بسیاری از این اعتراضات وارد نمی‌باشد، به منظور پاسخگویی سریع و بهینه به اعتراضات اصولی دانشجویان، کلیه کاربران در مراکز/ واحدهای تابعه هر استان در زمانی مقرر پس از بارگذاری سوالات بر روی سیستم و ثبت اعتراض توسط دانشجویان با هماهنگی اساتید تعیین شده در آن مرکز/ واحد به گزارشات 353 (لیست اشکالات کلید سوال های امتحانی اعلامی مراکز و استان) و 323 (لیست ایرادات سوال های امتحان) مراجعه نموده (زمان دریافت آخرین گزارش از سیستم توسط این مرکز یک هفته پس از تاریخ آخرین آزمون در پایان هر هفته امتحانی می‌باشد) و با صلاحدید اساتید دروس مورد اعتراض، نسبت به تایید و یا عدم تایید لیست اعتراضات دانشجویان اقدام نمایند

    لازم بذکر است از نیمسال دوم 94-93 صرفاً به اعتراضاتی که (در گزارشات فوق) مورد تأیید مرکز/واحد مربوطه می‌باشد، رسیدگی خواهند شد.

     

    مهدی باقرپسندی ، رئیس بانک سوالات سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور در گفتگوی اختصاصی با پیام نورنا از موضوع ثبت بدون دلیل اعتراضات توسط دانشجویان گله داشتند و عنوان کردند : دانشجویان بدون دلیل خاصی و صرفا برای اینکه شاید اعتراضشان مورد قبول واقع شود (تیری در تاریکی) ، برای سوالات پایان ترم اعتراض ثبت می کنند و این باعث خواهد شد کسانی که واقعا اعتراضشان مورد قبول هست به حق خود نرسند و زمان بسیار زیادی صرف رسیدگی به تمام اعتراضات شود.

    با این موضوع از نیمسال دوم 94-93 به بعد ، دانشجویان اگر به سوال امتحانات پایان ترم اعتراضی دارند باید با اساتید خود هماهنگ کنند و اساتید تعیین شده در آن مرکز/واح بعد از تایید اعتراض ، به مسئولین آن مرکز اعتراض را برای ثبت در سیستم گلستان بدهند.

    مطمئنا با این موضوع بازدهی رسیدگی به اعتراضات بسیار بالاتر خواهد رفت و اعتراضات به شیوه بهتر و اصولی تری در سیستم گلستان توسط مراکز ثبت خواهد شد.

    دقت کنید از نیمسال دوم 94-93 به بعد ، اعتراضاتی که توسط دانشجویان به صورت شخصی در سیستم گلستان ثبت شود ، رسیدگی نخواهد شد

    دسته بندی :
    مطالب مرتبط
    بخش نظرات این مطلب

    کد امنیتی رفرش